η Sony Imageworks ανοίγει σιγά-σιγά το λογισμικό της


Αν παρακολουθείτε αυτό το blog εδώ και μερικά χρόνια μπορεί να θυμάστε όταν είχα εντυπωσιαστεί από την κίνηση της Sony να προωθεί την εγκατάσταση ανεξάρτητου λειτουργικού συστήματος (βλέπε Linux για PowerPC). Από ότι φαίνεται η Sony Imageworks η εταιρεία παραγωγής ταινιών της Sony προχώρησε στην δημοσίευση κάτω από την Νέα Άδεια BSD πέντε (αρχικά) από τα προγράμματα που χρησιμοποιεί για την δημιουργία και επεξεργασία γραφικών και όχι μόνο, τα οποία είναι:

το Open Shading Language (OSL) που είναι μια γλώσσα για το υπολογισμό και την απεικόνιση του shading

το Scala Migrations που είναι ένα εργαλείο για το migration βάσεων δεδομένων

το Field3D μια βιβλιοθήκη αποθήκευσης δεδομένων voxel

το Pystring είναι μια συλλογή functions της C++ ώστε να επιτυγχάνεται διαχείριση των string στη C++ ανάλογη με αυτή της python

και τέλος το Maya Reticle που είναι ένα Maya-plugin για camera masking

Στην απίθανη περίπτωση που έχετε καταλάβει τι στο καλό είναι όλα αυτά και σας ενδιαφέρει να ασχοληθείτε με την περαιτέρω ανάπτυξη τους μην διστάσετε.

Η Sοny Imageworks όπως και κάθε εταιρεία που ασχολείται με την ανάπτυξη 3D γραφικών στο Hollywood κάνει εκτεταμένη χρήση του ελεύθερου λογισμικού, είτε αυτό χρησιμοποείται για να στήσει πανίσχυρους Beowulf Clusters είτε για την επεξεργασία και διαχείρηση του τεράστιου όγκου δεδομένων που έχει η παραγωγή μιας 3D ταινίας. Ο CEO της Sony Imageworks Rob Bredow στο ειδικό site που έχει φτιάξει η εταιρεία για να φιλοξενήσει την open source πρωτοβουλία της αναφέρει ότι το λογισμικό ανοιχτού κώδικα ήταν πάντα κόμματι αυτού που κάνει την Imageworks να λειτουργεί. Ας ελπίσουμε ότι θα δούμε και άλλες ανάλογες προσπάθειες από μεγάλες εταιρίες του χώρου όπως η Imageworks.


About Eleftherios Kosmas

Technologist in the University of Athens, open source enthusiast, member of the local hackerspace, vice chairperson of the Libre Space Foundation,

Σχολιάστε