5 δικαιολογίες κατασκευαστών που δεν ανοίγουν τους drivers τους 3


George! That´s a Gas!5 συνήθεις δικαιολογίες κατασκευαστών που δεν ανοίγουν τους driver των συσκευών που φτιάχνουν και 5 αντεπιχειρήματα
Αδειοδότηση: Ο κώδικας των οδηγών μας βασίζεται σε αδειοδοτημένο κώδικα και από άλλες εταιρείες πέραν της δικιάς μας, δεν έχουμε το νομικό δικαίωμα να δημοσιεύσουμε τον κώδικα τους ούτε έχουμε τρόπο να τις πείσουμε για αυτό.

Σεβαστή η εμπορική συμφωνία που έχετε κάνει με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία. Φυσικά η εξάρτηση σας σε αυτό το επίπεδο σαν κάνει να εξαρτάστε από την εταιρεία που με την οποία έχετε κάνει την εν λόγω συμφωνία. Ίσως μπορείτε να δημοσιεύστε τον υπόλοιπο κώδικα που έχετε στην διάθεση σας. Επίσης δώστε την τεχνική περιγραφή των αλγορίθμων που καλύπτονται από το κώδικα της άλλης εταιρείας. Είναι πιθανό μέσω αυτής της πρακτικής να είναι δυνατόν να γραφτεί κώδικας ακόμη και για το κομμάτι για το οποίο έχετε κάνει την εν λόγω συμφωνία ώστε πλέον να μην είστε εξαρτημένοι από την άλλη εταιρεία από της οποίας χρησιμοποιείτε κώδικα.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Έχουμε πολλούς ανταγωνιστές και τα χαρακτηριστικά που το τμήμα marketing δημοσιεύει μπορεί να είναι “αισιόδοξα” υπό κάποιες συνθήκες. Αν ανοίγαμε τον κώδικα μας οι ανταγωνιστές μας θα μπορούσαν πολύ εύκολα να το αποδείξουν αυτό σε πιθανούς πελάτες μας.

Εδώ μιλάμε για ξεκάθαρη απάτη αλλά ακόμη και έτσι θα μπορούσατε να είστε ειλικρινείς όσο αφορά τις επιδόσεις των προϊόντων σας και ίσως πολύ πιο δύσκολα αλλά θα μπορούσατε να κάνετε έρευνες ώστε να εντοπίσετε τα σενάρια εκείνα που το τα προϊόντα των ανταγωνιστών σας δεν προσφέρουν όσα υπόσχονται με αποτέλεσμα ενώ ταυτόχρονα εσείς θα μπορείτε να εγγυηθείτε για την ακρίβεια των χαρακτηριστικών των προϊόντων σας ακριβώς γιατί εσείς θα χρησιμοποιείτε ανοιχτού κώδικα drivers

Υποστήριξη: Αν τελικά δημοσιεύσουμε τον κώδικα μας θα πρέπει να απαντάμε σε ερωτήσεις από κάθε λογής κόσμο για κάθε χαρακτηριστικό και λειτουργία του προϊόντος μας. Ακόμη και επιλέξουμε απλά να τις αγνοήσουμε θα χάσουμε πολλές εργατοώρες. Αν μάλιστα πουλάμε τα προϊόντα μας και σε OEM κατασκευαστές για μερικά δολάρια το κομμάτι τότε δεν υπάρχει περιθώριο για υποστήριξη των πελατών.

Καταρχάς αν ο κώδικας σας είναι αρκετά καλός δεν θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο για την κοινότητα να παρέχει υποστήριξη για την λειτουργία του προϊόντος σας πχ σε μια διανομή. Όσο για εσάς θα μπορείτε με πολύ ευκολότερο τρόπο να ελέγξετε το κώδικα σας και να έχετε την συνδρομή της κοινότητας για βελτιώσεις. Μάλιστα η μείωση του κόστους ανάπτυξης νεότερων εκδόσεων του κώδικα σας θα μπορούσε να ισοσκελίσει την μικρή αύξηση στις απαιτήσεις υποστήριξης των οδηγών σας όσο αφορά το κόστος.

Ασφάλεια: Πείτε ότι θέλετε για το μοντέλο “security through obscurity” αλλά οι θιασώτες του είναι πολλοί στον επιχειρηματικό κόσμο. Η δημοσίευσή όλου του κώδικα σου μπορεί να αφήσει τεράστια κενά ασφαλείας σε οποιοδήποτε έχει σκοπό να τα εκμεταλεύτει.

Πέραν από το ότι το γεγονός είναι ότι το μοντέλο “security through obscurity” (όπως η περίπτωση τον Windows μας έχει αποδείξει περίτρανα) είναι και αυτό με την σειρά του αρκετά ποιο “τρύπιο” από ότι φαίνεται με την πρώτη ματιά. Το γεγονός ότι μέσα σε λίγες ώρες τις περισσότερες φορές το οποιοδήποτε κενό ασφαλείας διορθώνεται από την κοινότητα ίσως δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Από την άλλη αν ακόμη και η αρχική ανάπτυξη των driver γίνεται στο πνεύμα του ανοιχτού κώδικα τότε το τελικό αποτέλεσμα είναι πιθανότατα ακόμη πιο ασφαλές.

Οικονομικό: Δεν υπάρχει κάποιο σενάριο που θα μπορούσε σε οικονομικό επίπεδο να δικαιολογήσει την διάθεσή κλειστών πληροφοριών.Αν δεν πρόκειται να βγάλω χρήματα από κάτι γιατί να ξοδέψω χρόνο και εργατοώρες για να το κάνω ανοιχτού κώδικα, και πιθανότατα να διαθέσω πληροφορίες που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ο ανταγωνιστής μου.

Όχι υπάρχει, κατ’αρχάς εάν μειωθεί το κόστος ανάπτυξης των νέων εκδόσεων ενός driver ήδη εξοικονομούνται χρήματα. Από την άλλη ακριβώς διότι οι driver σας θα είναι ανοιχτού κώδικα είναι πολύ πιο πιθανό το hardware σας να χρησιμοποιηθεί σε ανοιχτού κώδικα projects. Η χρήση του από αυτά πέραν του ότι θα σας δώσει πρόσβαση σε ένα κομμάτι της αγοράς είναι πιθανών να προσφέρει και νέες δυνατότητες κάνοντας το ακόμη ανταγωνιστικότερο. (βλέπε mesh projects βασισμένα στα WiFi chip της Atheros). Επίσης καθώς το hardware σας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πλειάδα ανοιχτού κώδικα project είναι πιθανόν να έχετε δωρεάν προβολή σε μια εποχή που ο μέσος χρήστης έχει αναπτύξει αρκετές “άμυνες” στην παραδοσιακή διαφήμιση.

Αυτά αν έχετε να εμπλουτίστε το “διάλογο” αυτό μην διστάσετε να αφήστε σχόλιο και θα ενημερώσω αν χρειάζεται την δημοσίευσή.


About Eleftherios Kosmas

Technologist in the University of Athens, open source enthusiast, member of the local hackerspace, vice chairperson of the Libre Space Foundation,

Σχολιάστε

3 thoughts on “5 δικαιολογίες κατασκευαστών που δεν ανοίγουν τους drivers τους

  • Kostas Boukouvalas

    Μα…

    Ξεχνάς τον 6ο και σημαντικότερο λόγο Ελευθέριε:

    “Βρε κουτά – για εσάς το κάνουμε, για να έχουν νόημα τα GNU… Linux… projects σας και να κάθεστε να μας φτιάχνετε τζάμπα τους drivers!!! :D”

  • Nicholas

    Απο την οπτική γωνία που το βλέπουν, δίκιο έχουν οι άνθρωποι….

  • γιώργος

    Ποιός είπε οτι η υποστήριξη πρεπει να είναι ανοιχτου κώδικα;Το ζητουμενο είναι να υπάρχει υποστήριξη(βλ.NVIDIA με τον πολύ καλό proprietary driver),και οποιος θέλει να ανοιγει καποια κομματια κωδικα για εκεινους που απο φιλοσοφικής άποψης ζητάνε αλλα πραγματα.Τοσα projects ειναι σε αυτη τη λογικη.Όλα τα υπολοιπα που αναφερουν είναι βλακωδώς ανυπαρκτα και αστεία.